ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ Κ. ΠΕΛΕΤΙΔΗΣ: ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΕΣ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

Ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, στην παρέμβασή του στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ, έθεσε το ζήτημα της ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων.

Συγκεκριμένα ανέφερε τα εξής:

«Το ζήτημα της ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων, πρέπει να είναι από τα βασικά θέματα που θα απασχολούν το Δ.Σ. της ΚΕΔΕ. Η καθαριότητα των σχολικών χώρων δε διασφαλίζεται με βάση τις ανθρωποώρες που όρισε η Κυβέρνηση.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το Υπουργείο Παιδείας, έχουν τεράστιες ευθύνες για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην Εκπαίδευση, για το γεγονός ότι μια ακόμα σχολική χρονιά ξεκινάει χωρίς ουσιαστικά μέτρα θωράκισης των σχολείων απέναντι στην εξάπλωση της πανδημίας.

Η κυβέρνηση επέλεξε, αντί για μέτρα, να προχωρήσει στην πεπατημένη, χωρίς μέτρα για τη θωράκιση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας, την προστασία στους χώρους δουλειάς, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, το άνοιγμα των σχολείων.

ü Απέναντι στο αίτημα για μείωση του αριθμού μαθητών ανά αίθουσα, απαντούν με αύξηση του μέγιστου αριθμού μαθητών, ενώ σχεδιάζουν την κατάργηση εκατοντάδων ολιγομελών τμημάτων σε όλη τη χώρα.

ü Απέναντι στο αίτημα να καλυφθούν όλα τα κενά και να προσληφθεί επιπλέον προσωπικό, ώστε να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες που έχουν προκύψει, απαντούν με τρίμηνες συμβάσεις εργασίας και περικοπές εκπαιδευτικών στην παράλληλη στήριξη.

ü Απέναντι στο αίτημα για καθαρά σχολεία με μόνιμο προσωπικό, απαντούν με 2ωρες συμβάσεις (!) και απολύσεις καθαριστριών/ών.

ü Απέναντι στο αίτημα για μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ του ΕΟΔΥ μέσα στα σχολεία, απαντούν με self-test στους μαθητές και επί πληρωμή τεστ στους εκπαιδευτικούς, πετώντας το μπαλάκι για άλλη μια φορά στην ατομική ευθύνη.

ü Απέναντι στο αίτημα για επιστημονική ενημέρωση των εργαζομένων και ενίσχυση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, απαντούν με απαράδεκτους εκβιασμούς και διαίρεση των εργαζομένων.

ü Αντί να λάβουν υπόψη τις σοβαρές ευθύνες που τους βαραίνουν, για το γεγονός ότι με τις παλινωδίες τους εδώ και δύο χρόνια, τα σχολεία υπολειτουργούν, αντί να πάρουν μέτρα για την αναπλήρωση των πολλαπλών μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων των μαθητών, για μια ακόμα φορά προσπαθούν, με επικοινωνιακά τρικ, να πετάξουν το μπαλάκι της ευθύνης από πάνω τους, αναζητώντας αποδιοπομπαίους τράγους και την ίδια ώρα παίρνουν αντιεκπαιδευτικά μέτρα, που τσακίζουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.

Οι κυβερνητικές ευθύνες, δεν μπορούν να κρυφτούν από επικοινωνιακά τεχνάσματα, δεν μπορούν να κρυφτούν πίσω από τη μόνιμη επίκληση της ατομικής ευθύνης, τον εκφοβισμό και τις απειλές προς γονείς εκπαιδευτικούς μαθητές, ούτε ρίχνοντας τις δικές της ευθύνες στους Δήμους.

Για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων:

Μαζικά, δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία, με ευθύνη του ΕΟΔΥ, για όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές. Ουσιαστική ιχνηλάτηση των κρουσμάτων με ευθύνη του ΕΟΔΥ, με σκοπό το σπάσιμο της αλυσίδας μετάδοσης. Καμία οικονομική επιβάρυνση των εκπαιδευτικών και των υπόλοιπων εργαζομένων που χρειάζεται να προσκομίσουν τεστ. Να πολλαπλασιαστούν τα σημεία που ο ΕΟΔΥ πραγματοποιεί δωρεάν τεστ και να επεκταθεί χρονικά η διαδικασία.

 

Εδώ και τώρα να εξασφαλιστούν κατάλληλες αίθουσες, να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις, 15 μαθητές ανά τάξη. Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων.

 

Να εξασφαλιστεί επαρκές προσωπικό για την καθαριότητα για όλα τα σχολεία, ώστε να μπορούν επί της ουσίας να τηρηθούν τα πρωτόκολλα. Δεν μπορεί και δεν πρέπει, να σηκώσουν οι Δήμοι το οικονομικό –και όχι μόνο- βάρος. Δεν πρέπει να συνεχιστεί η οικονομική αιμορραγία τους, για υποχρεώσεις του Υπουργείου Εσωτερικών της κυβέρνησης συνολικά.

 

Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών με σκοπό την εξασφάλιση όλων απαραίτητων υλικών καθαρισμού, ατομικής υγιεινής κ.τ.λ.

 

Μονιμοποίηση των καθαριστών – καθαριστριών, με πλήρες ωράριο και πλήρη κάλυψη της μισθοδοσίας τους.

 

Να γίνουν προσλήψεις εκπαιδευτικών, με βάση τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες των σχολείων.

 

Να ληφθούν άμεσα, συγκεκριμένα εκπαιδευτικά – παιδαγωγικά μέτρα, για την αντιμετώπιση των σύνθετων μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η πανδημία, η αναστολή λειτουργίας των σχολείων και η πολύμηνη τηλεκπαίδευση.