Εντός του έτους ο διαγωνισμός για το τρένο της Πάτρας – Θα σφυρίξει στην πόλη το 2026

Μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να ξεκινήσει ο διαγωνισμός για την την κατασκευή της σιδηροδροµικής γραµµής από το Αίγιο µέχρι το Ρίο µαζί µε την ηλεκτροκίνηση και την τηλεδιοίκηση σύμφωνα με την “Γνώμη”, που ουσιαστικά θα φέρει το ηλεκτροκίνητο τρένο µέχρι την Πάτρα, επανασυνδέοντας µετά από πολλά χρόνια την αχαϊκή πρωτεύουσα µε την Αθήνα σιδηροδροµικά.

Όπως είναι γνωστό, στο συγκεκριµένο τµήµα έχουν ξεκινήσει χωµατουργικές εργασίες, καθώς και εργασίες διαµόρφωσης της υποδοµής, ενώ ο νέος διαγωνισµός θα αφορά τα έργα επιδοµής και περιλαµβάνει την κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδροµικής γραµµής, µήκους 32 χλµ. στο τµήµα Ροδοδάφνης – Πάτρας.

Συνολικά περιλαµβάνεται η κατασκευή 8 σιδηροδροµικών Στάσεων: Ροδοδάφνης, Σελιανίτικων, Καµαρών, Ψαθόπυργου, Αραχωβίτικων, Αγ. Βασιλείου, Ρίου και Μποζαϊτίκων. Το κόστος ξεπερνά τα 120 εκατ. ευρώ. Η δηµοπράτηση του έργου προγραµµατίζεται από την ΕΡΓΟΣΕ εντός του 2021 και η ολοκλήρωσή του εκτιµάται για το 2025- 2026. Πρόκειται για το «πρώτο βήµα» της… ολικής επαναφοράς του τρένου στην Πάτρα, καθώς απώτερος στόχος είναι η σιδηροδροµική γραµµή να φτάσει µέχρι το νέο λιµάνι, ωστόσο το τµήµα από το Ρίο µέχρι το νέο λιµάνι θα ενταχθεί σε νέο διαγωνισµό που κατά πάσα πιθανότητα θα ενταχθεί στην επόµενη προγραµµατική περίοδο (νέο ΕΣΠΑ).

Πρόκειται   και για το πιο δύσκολο τµήµα του έργου, για το οποίο έχει γίνει µεγάλη συζήτηση επί πολλά χρόνια τώρα, σχετικά µε τον τρόπο διέλευσης του τρένου από τον κεντρικό αστικό ιστό της πόλης. Το υπουργείο Υποδοµών έχει καταλήξει στο σχέδιο, το οποίο προβλέπει υπογειοποίηση στο τµήµα από την οδό Κανελλοπούλου µέχρι το ναό του Άγιου Ανδρέα, προκειµένου να µην υπάρχει ζήτηµα µε το θαλάσσιο µέτωπο της πόλης, ενώ στο µήκος του τµήµατος που θα υπογειοποιηθεί πρόκειται να υπάρξουν οικιστικές αναπλάσεις που θα αποδοθούν στην τοπική κοινωνία.

Ο συγκεκριµένος διαγωνισµός, ύψους άνω των 400 εκ. ευρώ, περιλαµβάνει τη σιδηροδροµική γραµµή 10,9 των χιλιοµέτρων (εκ των οποίων τα τελευταία 1,5 χλµ. προς το λιµάνι θα είναι µονή), ενώ προβλέπει υπόγεια διέλευση µε την µέθοδο cut and cover σε µήκος 5,16 χλµ. Το έργο θα προβλέπει τη λειτουργία 8 σιδηροδροµικών στάσεων που λειτουργούν σήµερα (6 εκ των οποίων µετατρέπονται σε υπόγειες), µε αντίστοιχη αναβάθµιση και εξασφάλιση της λειτουργίας του Προαστιακού Πατρών.

Οι στάσεις θα έχουν ως εξής: Καστελόκαµπος (επιφανειακή), Μποζαΐτικα (επιφανειακή), Κανελλοπούλου (υπόγεια), Αγυιά (υπόγεια), Παναχαϊκή (υπόγεια), Αγ. ∆ιονύσιος (υπόγεια), Τριών Συµµάχων (Παλιό Λιµάνι – υπόγεια), Αγ. Ανδρέας (υπόγεια, µε µετεπιβίβαση από/προς την υφιστάµενη µετρική ΣΓ προς Πύργο), Κατασκευή νέας Τερµατικής Στάσης Νέου Λιµένα Πατρών (επιφανειακή).

Ο διαγωνισµός εκτιµάται από την ΕΡΓΟΣΕ ότι θα ξεκινήσει εντός του 2021 και θα πραγµατοποιηθεί µε το µέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Το έργο κόστους 82 εκατ. ευρώ θα επαναπροκηρυχθεί µέσα στους επόµενους µήνες και αν δεν έχουµε περαιτέρω καθυστερήσεις θα ολοκληρωθεί µέχρι το 2025.