Φωτιά στο Euroferry Olympia: Οι 4 παραλείψεις που οδήγησαν στην τραγωδία

Τις ευθύνες και τις παραλείψεις που οδήγησαν στη ναυτική τραγωδία του «Euroferry Olympia» αναζητούν οι Αρχές.

Στο μικροσκόπιο της έρευνας βρίσκονται οι συνθήκες που επικρατούσαν στο πλοίο τη στιγμή που ξέσπασε η φωτιά, η αντίδραση του πληρώματος, αλλά και η κατάσταση των μέσων πυρόσβεσης του πλοίου.

Των Π. ΣΟΥΡΕΛΗ, Κ. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ

Από τα στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει έως τώρα, καθώς και από τις καταθέσεις των επιζώντων, έχουν ήδη προκύψει τα πρώτα συμπεράσματα, τα οποία περιλαμβάνονται στη δικογραφία που σχηματίζεται.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Realnews, τέσσερα είναι τα βασικά λάθη που φαίνεται ότι είχαν ως συνέπεια να εγκλωβιστούν οι οδηγοί φορτηγών στα γκαράζ του πλοίου και να καούν ζωντανοί.

Euroferry Olympia- πλοίο- φωτιά

  1. Η εταιρεία στην οποία ανήκει το πλοίο είναι υποχρεωμένη, συμβατικά από το πρωτόκολλο τήρησης ασφάλειας, να μην επιτρέπει σε κανένα φυσικό πρόσωπο να παραμένει στον χώρο του πάρκινγκ κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Φαίνεται ότι δεν υπήρχε ειδοποίηση ή παρουσία φυσικού προσώπου ώστε να επιβλέπει την τήρηση του μέτρου, όπως υποχρεώνει ο κανονισμός. Αντίθετα, σύμφωνα με καταγγελίες, το πλήρωμα έκανε τα στραβά μάτια και επέτρεπε την παραμονή των οδηγών στα φορτηγά, αντί να τους οδηγήσει στις καμπίνες του πλοίου. Μάλιστα, στη δικογραφία περιλαμβάνονται μαρτυρίες, σύμφωνα με τις οποίες η εταιρεία όχι απλώς το επέτρεπε, αλλά προέκρινε αυτή την επιλογή, καθώς έμεναν κενές καμπίνες τις οποίες μπορούσε να διαθέσει σε άλλους επιβάτες. Αποκαλυπτική ήταν η κατάθεση του Λευκορώσου οδηγού που σώθηκε: «Ο άνθρωπος που με βοήθησε να παρκάρω μου είπε να μην ανέβω στο κατάστρωμα, αλλά να μείνω μέσα στο αυτοκίνητο. Επειδή ταξίδευα για πρώτη φορά με νταλίκα, δεν γνώριζα τους κανόνες και έμεινα στο γκαράζ».
  2. Τα αυτοκίνητα στα γκαράζ στοιβάζονταν ασφυκτικά το ένα δίπλα στο άλλο, χωρίς να κρατούν δηλαδή την απόσταση των 70-80 εκατοστών που προβλέπει η νομοθεσία. Έτσι, το άνοιγμα των θυρών των φορτηγών ήταν δύσκολο, ενώ η βάδιση ανάμεσα στα οχήματα, ήταν αδύνατη. Όταν ξέσπασε η φωτιά, κάποιοι οδηγοί φαίνεται ότι εγκλωβίστηκαν μέσα στα φορτηγά τους, ενώ άλλοι δεν μπορούσαν να απομακρυνθούν, αφού δεν χωρούσαν να περάσουν ανάμεσα από τα αυτοκίνητα.
  3. Όταν ξέσπασε η φωτιά, το πλήρωμα φαίνεται ότι δεν ενήργησε ώστε να ειδοποιηθούν εγκαίρως οι οδηγοί που βρίσκονταν εγκλωβισμένοι στα φορτηγά τους. Ακόμη, δεν έγιναν οι προβλεπόμενες ενέργειες ώστε να απεγκλωβιστούν και να οδηγηθούν στο άνω κατάστρωμα.
  4. Σύμφωνα με μαρτυρίες, οι πυροσβεστήρες στον χώρο του πάρκινγκ δεν ήταν συντηρημένοι και αναγομωμένοι, με αποτέλεσμα να είναι εκτός λειτουργίας. Αρα, χάθηκε οποιαδήποτε ευκαιρία να εξουδετερωθεί η πρώτη εστία φωτιάς.

«Οι υπεύθυνοι θα πληρώσουν»

Τρεις Έλληνες επαγγελματίες οδηγοί φορτηγών είναι μεταξύ των θυμάτων της τραγωδίας. Ο Βαγγέλης Μαλεσιάδας ήταν ο πρώτος νεκρός που εντοπίστηκε στο πλοίο. Ο μεγαλύτερος γιος του ξεσπά, μιλώντας στην «R».

«Δεν το χωράει ο νους μου ότι ο πλοίαρχος εγκαταλείπει το πλοίο του, όταν γνωρίζει ότι υπάρχουν ακόμη πάνω σε αυτό 14 εγκλωβισμένοι. Δεν φεύγεις από το πλοίο σου όταν υπάρχουν άνθρωποι που κινδυνεύουν! Η εταιρεία και οι υπεύθυνοι θα πληρώσουν για την καταστροφή που προκάλεσαν στην οικογένειά μας».

Η τύχη των άλλων δύο Ελλήνων οδηγών, του Νίκου Μπεκιάρη και του Κωνσταντίνου Γεροντιδάκη, δεν έχει ακόμα αποσαφηνιστεί.

Οι οκτώ σοροί που εντοπίστηκαν μέχρι το βράδυ της Παρασκευής ήταν απανθρακωμένες και θα χρειαστεί εξέταση DNA προκειμένου να ταυτοποιηθούν. «Στο ‘‘Νorman Atlantic’’ έχασα πολλούς φίλους.

Στο ‘‘Euroferry Olympia’’ έχασα τον πατέρα μου», λέει στην «R» ο Ηλίας Γεροντιδάκης, γιος του Ελληνα οδηγού. Μάλιστα και ο ίδιος είναι επαγγελματίας αυτοκινητιστής, έχει ταξιδέψει με το συγκεκριμένο πλοίο και καταγγέλλει τραγικές συνθήκες.

Euroferry Olympia

Euroferry Olympia