Καούρες: Πέντε αποτελεσματικές κινήσεις που ανακουφίζουν

Συνήθως οι καούρες παρουσιάζονται μετά από ένα βαρύ και πικάντικο γεύμα, καθώς και όταν ξαπλώνετε ή καπνίζετε αμέσως μετά το φαγητό. Γι’ αυτό και οι γαστρεντερολόγοι προτείνουν μερικούς απλούς τρόπους για να απαλλαγείτε.

Μην καπνίζετε μετά το φαγητό: Η νικοτίνη του τσιγάρου έχει την ιδιότητα να χαλαρώνει τον οισοφαγικό σφιγκτήρα, επιτρέποντας έτσι την παλινδρόμηση του φαγητού.

Αποφύγετε τα αναψυκτικά και το αλκοόλ στο γεύμα: Τα αεριούχα ποτά μπορούν να χαλαρώσουν τον οισοφαγικό σφιγκτήρα, διευκολύνοντας την γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση.

Προτιμάτε τα μικρά γεύματα. Η μεγάλη ποσότητα τροφής είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει διάφορες πεπτικές ενοχλήσεις όπως φούσκωμα, καούρες και δυσπεψία.

Μην ξαπλώνετε αμέσως μετά το φαγητό: Είναι προτιμότερο να παραμείνετε με ανασηκωμένο τον κορμό για να αποφύγετε τις ενοχλητικές καούρες. Επομένως πρέπει να κάνετε κάτι που θα ωθήσει το περιεχόμενο του στομάχου προς το έντερο και θα διευκολύνει την πέψη. Το πιο πρακτικό είναι ένας ήρεμος περίπατος.

Εάν έχετε διαπιστώσει ότι κάποια τρόφιμα σας ενοχλούν φροντίστε να τα αποφεύγετε. Αν και τα τρόφιμα που ενοχλούν τον καθένα είναι διαφορετικά εντούτοις στους «συνήθεις υπόπτους» ανήκουν τα ακόλουθα: καφεΐνη, σκόρδο, σοκολάτα, καραμέλες μέντας, εσπεριδοειδή, ντομάτα και σάλτσες ντομάτας, καυτερά και λιπαρά φαγητά.

Εάν τίποτα από τα παραπάνω δεν σας ανακουφίσει και απλώς θέλετε να πάρετε κάτι για να ηρεμήσει το στομάχι σε περίπτωση που φάτε πολύ, τότε μπορείτε να επιλέξετε αντιόξινα φάρμακα. Εάν το πρόβλημα είναι επίμονο – ακόμη και καθημερινό – τότε το πιθανότερο είναι ότι ο γαστρεντερολόγος σας θα σας συστήσει πιο δραστικά φάρμακα (π.χ. αναστολείς αντλίας πρωτονίων, Η2 ανταγωνιστές)