Μία Πατρινή στην εξάδα της γυναικείας δύναμης του Εθνικού Θεάτρου

Στη θεατρική στήλη του Αθηνοράματος φιγουράρει το όνομα της γνωστής πατρινής σκηνοθέτιδας και παιδοψυχιάτρου Σοφίας Βγενοπούλου. Το δημοσίευμα αναφέρεται στις έξι σκηνοθέτιδες που αποτελούν τη γυναικεία δύναμη του Εθνικού Θεάτρου. «Σκηνοθέτιδες διαφορετικών γενεών ανανεώνουν ένα χώρο στον οποίο οι γυναίκες δημιουργοί προσπαθούν από πάντα να διαρρήξουν τα ανδροκρατούμενα σκηνοθετικά κατεστημένα. Προσανατολισμένες στην ουσία και με την καινοτομία στο επίκεντρο, εκφράζουν τα αισθητικά ιδεώδη της εποχής μας, αποτελώντας τον δημιουργικό πυρήνα του Εθνικού Θεάτρου για τη θεατρική σεζόν που διανύουμε» αναφέρει το Αθηνόραμα. Ελένη Ευθυμίου, Μαρία Μαγκανάρη, Μαρία Πανουργιά, Γεωργία Μαυραγάνη, Σοφία Μαραθάκη είναι τα υπόλοιπα ονόματα του ιδιαίτερα τιμητικού δημοσιεύματος. Τι όμως αναφέρεται ειδικά για την πατρινή δημιουργό;

«Δεν αποτέλεσε έκπληξη ότι ο τότε καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Στάθης Λιβαθινός της εμπιστεύτηκε την καλλιτεχνική διεύθυνση του Μικρού Εθνικού το 2017, αφού η σκηνοθέτης-παιδοψυχίατρος Σοφία Βγενοπούλου έχει παλέψει για να αναπτυχθεί στον τόπο μας η επιδραστική, γόνιμη και ουσιαστική πλευρά του σύγχρονου θεάτρου για ανήλικους θεατές, ήδη από το 2005 και την ομάδα εφηβικού θεάτρου Grasshopper. Η Βγενοπούλου ποντάρει στην καλλιέργεια μιας κοινότητας καλλιτεχνών, εκπαιδευτικών και εφήβων που συνεργάζονται και συνδημιουργούν στο πλαίσιο του προγράμματος “Το Θέατρο στο νέο σχολείο”, οργανώνει δράσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα και επιλέγει έργα που ερευνούν ζητήματα των καιρών μας με γλώσσα που αφορά τους εφήβους. Στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού προσκάλεσε τη Σοφία Μαραθάκη να σκηνοθετήσει “Το αγόρι στο θεωρείο” της Αγγελικής Δαρλάση και μεταμορφώνει τη Σκηνή “Κατίνα Παξινού” σε στέκι εφηβικού θεάτρου με τον “Εχθρό της τάξης” σε σκηνοθεσία Γεωργίας Μαυραγάνη, αλλά και το “Ο Μπίντερμαν και οι εμπρηστές” του Μαξ Φρις που υπογράφει η ίδια (από 3/2).