Πάτρα: Ακόμα μεγαλύτερη η πτώση στα μαγαζιά ρουχισμού – Πώς “ξέμειναν” από πελάτες

Πεσμένη είναι η εμπορική κίνηση στα καταστήματα της Πάτρας, παρά τις εκπτώσεις και ακόμα πιο πεσμένη είναι στα μαγαζιά της τοπικής οικονομίας που δραστηριοποιούνται στον τομέα του ρουχισμού.

Εκεί, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εμπόρων και των επαγγελματιών του κλάδου, η κίνηση σε σύγκριση με την περσινή χρονιά, έχει ακόμα μεγαλύτερη πτώση και φτάνει σε πολλές από τις περιπτώσεις το 50%.

Οι εκπτώσεις που ξεκίνησαν από τις 5 Ιουλίου δεν άλλαξαν την κατάσταση. Η τόνωση στην εμπορική κίνηση μέσω των εκπτώσεων δεν ήρθε στα μαγαζιά της Πάτρας, παρά μόνο στα καταστήματα των πολυεθνικών αλυσίδων.

Το όλο θέμα έχει να κάνει με την αλλαγή νοοτροπίας του καταναλωτή, αλλά και με τον τομέα της ψυχανάλυσης. Η εποχή της πανδημίας είναι δεδομένο ότι έφερε μία άλλη νοοτροπία στην κατανάλωση, με τους πελάτες των εμπορικών μαγαζιών να έχουν βάλει σε τρίτη, σε τέταρτη και σε πέμπτη μοίρα, την άλλοτε πρωταρχική τους ανάγκη να αγοράσουν ένα καινούργιο ρούχο, δαπανώντας κάποια χρήματα.

Προτιμούν να ξοδεύουν τα λίγα χρήματα που τους περισσεύουν σε αναψυχή και στο να περνούν καλά, θέλοντας προφανώς να ξεφύγουν από το άγχος και την πίεση που τους έχει φέρει όλη αυτή η κατάσταση.

Οι νέοι στις αλυσίδες των πολυεθνικών

Ένα το κρατούμενο. Το μέρος εκείνο του καταναλωτικού κοινού που ξοδεύει κάποια ελάχιστα χρήματα για να πάρει ρούχα και για την εμφάνιση του γενικότερα, είναι οι εφηβικές και νεαρές ηλικίες.

Αυτές όμως επιλέγουν να αγοράζουν από τα brand των πολυεθνικών εταιρειών λόγω ψυχολογίας των μαζών (εκεί πάει το πλήθος, εκεί πάνε και αυτοί), αλλά και επειδή γνωρίζουν ότι εκεί ίσως να βγουν φθηνότερα ρούχα, έστω και αν ξέρουν ότι είναι σε κατώτερη ποιότητα από τα αντίστοιχα είδη που θα έβρισκαν στα εμπορικά μαγαζιά της Πάτρας.

Οπότε ούτε οι νέοι ψωνίζουν από τα καταστήματα ενδυμάτων της τοπικής οικονομίας και αυτό είναι κάτι που εύκολα μπορεί να διαπιστώσει κανείς στις ουρές που σχηματίζονται έξω από  τις αλυσίδες των πολυεθνικών στον πεζόδρομο της Αγίου Νικολάου όπου δραστηριοποιούνται οι περισσότερες από αυτές.

Οι ενήλικες στους πάγκους των λαϊκών

Δεύτερο κρατούμενο. Οι ενήλικες που έχουν μία οικογένεια πίσω τους, επιλέγουν όταν στην έσχατη αποφασίσουν να αγοράσουν ένα ρούχο για τους ίδιους, τους πάγκους των λαϊκών αγορών.

Είναι γνωστό πλέον σε όλους ότι οι πάγκοι των λαϊκών αγορών όπου πωλούνται ενδύματα  εσώρουχα, μπλούζες, σορτσάκια  και ότι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς, αυξάνονται συνεχώς τα τελευταία χρόνια. Αυξάνονται γιατί έχουν πέραση από ενήλικες που άλλοτε ούτε που θα σκέφτοταν ποτέ να αγοράσουν ένα ρούχο από την λαϊκή.

Όμως αυτές οι νοοτροπίες ανήκουν στο παρελθόν από ότι φαίνεται για το μέσο καταναλωτή. Τα εμπορικά καταστήματα της Πάτρας και ειδικότερα τα μαγαζιά του ρουχισμού μένουν «μπουκάλα» από πελάτες ακόμα και σε περίοδο εκπτώσεων, έχοντας τιμές από 40% έως και 70% κάτω.

Το όλο θέμα είναι κάτι που θα πρέπει επιτέλους να τα απασχολήσει σοβαρά τα μαγαζιά της Πάτρας, να βρεθούν από κοινού λύσεις,  έτσι ώστε να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν αυτές τις νέες τάσεις με βάση τις καινούργιες νοοτροπίες που διαμορφώνονται.