Πρωινό πιάσιμο: Πώς να το περιορίσω

Όλοι μας έχουμε μέρες που απλώς το σώμα μας δεν λέει να συνεργαστεί. Ίσως να είναι παροδικό, ίσως να συμβαίνει εδώ και αρκετές μέρες για να μας απασχολήσει περισσότερο. Τι συμβαίνει, λοιπόν, και κάποια πρωινά σηκωνόμαστε από το κρεβάτι νιώθοντας ότι όλο το σώμα μας είναι πιασμένο; Και – το πιο σημαντικό – τι μπορούμε να κάνουμε για αυτό;

Τις περισσότερες φορές, δεν είναι καν κάτι που συνεχίζεται μέσα στην ημέρα. Με το που κινηθούμε, δηλαδή, λιγάκι αμέσως τα “γρανάζια” μπαίνουν καλύτερα στη θέση τους. Αλλά και πάλι, δεν είναι κάτι που πρέπει να αγνοήσουμε.

Αρχικά, γιατί συμβαίνει;

Ενώ δεν υπάρχει ακριβής εξήγηση του μηχανισμού πίσω από αυτό το πιάσιμο, πιθανότατα έχει να κάνει με την έλλειψη κίνησης για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αν, δηλαδή, πιάνεστε εύκολα και όταν κάθεστε για αρκετή ώρα σε μια καρέκλα, τότε και ο ύπνος σας μπορεί να έχει την ίδια επίδραση. Το ίδιο θα έχετε παρατηρήσει και αν δουλεύετε σε γραφείο.

Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς;

Για το θέμα του πιασίματος μετά τον ύπνο, τίποτα άμεσο. Αποτελεί σημάδι ενός μεγαλύτερου προβλήματος που πρέπει να αντιμετωπιστεί. Το σώμα σας χρειάζεται περισσότερη προσοχή, ώστε να μην πιάνεται τόσο εύκολα.

Προσπαθήστε, όταν κάνετε δουλειά σε γραφείο ή όταν κάθεστε για μεγάλα χρονικά διαστήματα, ανά μία ώρα να σηκώνεστε και να κινείστε στον χώρο ή να κάνετε μερικές διατάσεις. Ακόμα καλύτερα, κάντε ένα μεγαλύτερο διάλειμμα και περπατήστε για λίγο στη γειτονιά.

Οι διατάσεις είναι πολύ καλός σύμμαχος στο να μην πιανόμαστε, αλλά και να γίνει πιο ευλύγιστο το σώμα μας. Προσπαθήστε να φτάσετε τα δάχτυλα των ποδιών σας, αλλά μην παραμελήσετε και ασκήσεις που έχουν σκοπό να χαλαρώσουν την πίεση που ασκείται στον αυχένα. Όπως όλοι μας λίγο-πολύ έχουμε νιώσει κάποιες μέρες, είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη περιοχή.

Κάντε ασκήσεις ενδυνάμωσης με το βάρος του σώματος. Τα καθίσματα, οι προβολές και η σανίδα είναι πολύ καλές επιλογές για να κάνετε το σώμα σας πιο ανθεκτικό και να μην πιάνεστε τόσο εύκολα όταν χρειάζεται να είστε ακίνητοι.

Η γιόγκα μπορεί να βοηθήσει σημαντικά με την ευλυγισία του σώματος, και είναι επίσης καλή μέθοδος διαχείρισης του στρες – το οποίο μπορεί να παίζει και αυτό τον ρόλο του στο πιάσιμο που αισθάνεστε. Έχει παρατηρηθεί σε αρκετούς ασθενείς που έπασχαν από χρόνιο στρες, αυτό να εμφανίζεται σωματικά μέσα από μυϊκούς πόνους και πιάσιμο.

iatronet.gr