σπιράλ : Η Πάτρα με υποδομές που ονειρευόμαστε

«Κάτι πρέπει να αλλάξει ώστε να κερδίσουμε ξανά ευκαιρίες που χάσαμε»

Η Πάτρα σήμερα, η τρίτη σε μέγεθος πόλη της χώρας και πρωτεύουσα της Δυτικής Ελλάδας, δεν είναι αυτή που θέλουμε. Η ποιότητα ζωής που προσφέρει δεν είναι αυτή που μας αξίζει, ειδικά αν σκεφτούμε το ένδοξο παρελθόν της. Ενώ άλλες πόλεις αναπτύσσονται με γρήγορους ρυθμούς, η πόλη μας βυθίζεται στην ύφεση και την ανεργία.

Κάτι πρέπει να αλλάξει ώστε η Πάτρα να γίνει προτεραιότητα για τον Δήμο και να κερδίσουμε ξανά ευκαιρίες που χάσαμε. Οι επενδύσεις σε βελτίωση των υποδομών της πόλης είναι βασική παράμετρος για την ανάπτυξη και την ευημερία των κατοίκων.

Τις κρατικές υποδομές (νέο λιμάνι, γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, φράγμα Πείρου Παραπείρου, το τρένο που έρχεται) πρέπει να τις εκμεταλλευτούμε και με επιπλέον στοχευμένες έξυπνες κινήσεις να δημιουργήσουμε φιλικό περιβάλλον για τις επιχειρήσεις και τους νέους που τελευταία μας εγκαταλείπουν.

Τρένο, σύνδεση με ΒΙΠΕ και αεροδρόμιο

Το τρένο πρέπει να φτάσει στην Πάτρα και να επεκταθεί νότια για να συνδέσει την πόλη και το λιμάνι με την βιομηχανική περιοχή και το αεροδρόμιο Αράξου. Για να μείνουν οι νέοι στην πόλη μας χρειαζόμαστε υποδομές και επενδύσεις σε βιομηχανικές και τεχνολογικές μονάδες παραγωγής που θα δώσουν θέσεις εργασίας. Η υπέργεια όδευση του τρένου θα εξυπηρετούσε καλύτερα τον προαστιακό και θα μείωνε κόστος και διάρκεια ολοκλήρωσης των έργων. Με το κέρδος από τη μη υπογειοποίηση θα μπορούσε να φτάσει το τρένο σε ΒΙΠΕ και Άραξο και να επιταχυνθεί η ανάπτυξη.

Νέο λιμάνι – Μαρίνα

Πέρασε σχεδόν μια δεκαετία από τότε που εγκαινιάσθηκε το Νέο Λιμάνι και ακόμα να δούμε τη θετική επιρροή του στην πόλη. Η σύνδεση με το τρένο θα έδινε μία ώθηση, ενώ η απόρριψη από το Δήμο οποιασδήποτε σκέψης για σταθμό φυσικού αερίου και μελλοντικά ίσως υδρογόνου, παραμένει ανεξήγητη. Τα επόμενα χρόνια, αν δε θέλουμε να δούμε ένα σύγχρονο λιμάνι να παρακμάζει, πρέπει να υπάρξει σαφές πλάνο για την αξιοποίησή του ως μοχλό ανάπτυξης της πόλης, καθιστώντας την Πάτρα Πύλη της Ελλάδας στην Δυτική Ευρώπη.

Χρειάζεται να δούμε μπροστά και στο κομμάτι των επιβατικών πλοίων, προσπαθώντας να προσελκύσουμε και κρουαζιερόπλοια που να συνδέονται με συγκεκριμένα τουριστικά πακέτα, εκμεταλλευόμενοι τη γειτνίαση της Πάτρας με σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους και αξιοζήλευτα τουριστικά θέρετρα. Για την τουριστική ανάπτυξη, χρειάζεται να

εκμεταλλευτούμε το παραλιακό μέτωπο της πόλης και να δημιουργήσουμε μια σύγχρονη μαρίνα με υποδομές αντίστοιχες με τις μαρίνες ανεπτυγμένων παραθαλάσσιων πόλεων της Ευρώπης.

Διάβρωση Ακτών

Οι παραλιακοί δρόμοι στις περιοχές Ηρώων πολυτεχνείου, Ρίου, Ακταίου, Αγ. Βασιλείου, λόγω της διάβρωσης των ακτών, είναι σε κακή κατάσταση και επικίνδυνοι. Χρειάζεται να γίνουν προστατευτικά έργα μετά από μελέτες ειδικών επιστημονικών φορέων.

Αποχέτευση

Χρειάζεται να ολοκληρωθούν τα δίκτυα αποχέτευσης σε όλες τις περιοχές του Δήμου. Με την ολοκλήρωση της επέκτασης του Βιολογικού, πρέπει να γίνουν σύντομα οι συνδέσεις με τις κατοικίες αυτών των περιοχών, ώστε τα αστικά λύματα να μην καταλήγουν ακατέργαστα στις θάλασσες και στις παραλίες. Όπου και όσο αναγκαστικά θα υπάρχουν βόθροι, αυτοί πρέπει να εκκενώνονται μόνο με βυτιοφόρα και τα βοθρολύματα να τίθενται σε επεξεργασία στις ειδικές εγκαταστάσεις επεξεργασίας του βιολογικού.

Κυκλοφοριακό, Δημοτικά Πάρκινγκ, Αντιδρόμηση Κανακάρη

Βόρεια και νότια της πόλης μπορεί να έχουμε χώρους πάρκινγκ και να υπάρχει δημοτική συγκοινωνία που να τους συνδέει. Ο πατρινός πρέπει να χρησιμοποιεί λιγότερο το αυτοκίνητο του στο κέντρο της πόλης. Το διπλοπαρκάρισμα δημιουργεί έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα και δεν τιμά την πόλη και τους κατοίκους. Είναι απαραίτητο να ολοκληρωθεί η αντιδρόμηση της οδού Κανακάρη και της οδού Κορίνθου. Με την αποπεράτωση όλων αυτών των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων μπορεί να γίνει πεζοδρόμηση πολλών δρόμων στον κεντρικό ιστό της Πάτρας δημιουργώντας ένα δίκτυο ελεύθερης μετακίνησης των πολιτών είτε ως πεζοί είτε με ποδήλατα.

Προαστιακός και ευέλικτα minibus

Ο προαστιακός μπορεί να επεκταθεί προς το Πανεπιστήμιο Πατρών (Ρίο) και προς το πρώην ΑΤΕΙ (Κουκούλι), ώστε να συνδέεται η πόλη με τα νοσοκομεία, τα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά ινστιτούτα. Ευέλικτα minibus με έξυπνες ψηφιακές στάσεις μπορεί να συνδέουν τις στάσεις του προαστιακού με τις υπόλοιπες συνοικίες. Αυτό θα διευκόλυνε την πρόσβαση και θα μείωνε το κυκλοφορικό φορτίο στο πλαίσιο μιας πράσινης ανάπτυξης.

Έξυπνη και καθαρή πόλη

Το σχέδιο ανάκαμψης με τους άξονες «Πράσινη Μετάβαση» και «Ψηφιακός Μετασχηματισμός» δίνει στους δήμους ευκαιρίες για προστασία του περιβάλλοντος, ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων και σύγχρονες ψηφιακές δημοτικές υπηρεσίες με νέα δίκτυα. Αυτό θα δώσει οικολογική ανάσα στην πόλη, θα μειώσει τη γραφειοκρατία για τους πολίτες και θα δράσει ως επιπλέον κίνητρο για ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας.

Καινοτόμες επιχειρήσεις νέων – χώρος για επιχειρηματικό τεχνολογικό πάρκο

Η Πάτρα έχει καλά πανεπιστημιακά τεχνολογικά τμήματα και οι νέοι απόφοιτοι αυτών, με κατάλληλες υποδομές, θα μπορούσαν να δημιουργήσουν στην πόλη μας. Ο Δήμος να δώσει ακίνητα για την ίδρυση επιχειρηματικού τεχνολογικού πάρκου που εκεί θα έχουν έδρα καινοτόμες τεχνολογικά και ψηφιακά επιχειρήσεις.

Ποδηλατοδρόμοι και πεζόδρομοι

κατά μήκος του παραθαλάσσιου μετώπου από το νέο λιμάνι μέχρι το έλος της αγυιάς ο υπό κατασκευή ποδηλατοδρόμος και πεζόδρομος με σαφή διάκριση από τον δρόμο και την κίνηση αυτοκινήτων μελλοντικά μπορεί να επεκταθεί μέχρι Ρίο και Βραχνέϊκα. γενικά θα πρέπει να γίνει ανάπτυξη ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων – πεζόδρομων στον ευρύτερο ιστό της Πάτρας.

Προεπισκόπηση εικόνας